maandag 20 december 2010

Blazer voor Filiz

Net voor de kerst op school klaar! Het blazerjasje dat Filiz graag wilde hebben. Filiz heeft uit de grote voorraad stoffen iets van haar gading kunnen vinden. De voering heeft zij er ook zelf bij uitgezocht. Deze moest alleen gekocht worden, dat heb ik niet op voorraad. Knoop is ook UWYH. Het patroon komt uit een knip van ik geloof vorig jaar. Heb hem geleend uit de bieb. Filiz heeft nog niet helemaal mt 34. Het patroon moest daarom hier en daar wat aangepast worden. Als ze nog een blazer wil heb ik al gezegd dat we dan een ander patroon gaan zoeken wat iets makkelijker is aan te passen.
De stof heb ik ooit een keer gekregen, dus al met al een zeer voordelig jasje. Vanaf volgende maand krijgt Filiz kleedgeld. Dat wordt zeer spannend. Ze heeft best wel een prijzige smaak, dus dat wordt keuzes maken. Ik heb haar wel een aanbod gedaan dat als ze iets genaaid wil hebben dat ze dan alleen de stof hoeft te betalen. Nu maar afwachten wanneer ze van dat aanbod gebruik gaat maken. LOL.

Filiz was iets minder blij, dan spreek ik het nog rustig uit, over het uitstekende bijpassende label. Kon eigenlijk echt niet. Het label verbergd een theevlek. Ja, deze theemuts heeft niet opgelet tijdens het naaien. Filiz had toch liever een lichte vlek in haar jasje dan dit label. Gelukkig kreeg ik onverwacht, en waarschijnlijk onbedoeld, steun uit onverwachte hoek. As. vrijdag heeft zij kerstontbijt/-lunch op school. Haar lerares beeldende vorming, Mw. Avis, gaf aan dat er verwacht werd dat ze wat netter op school komen dan normaal. Spijkerbroek was goed, maar dan wel met een jasje. De kleding ook zonder vlekken. Vraag van dochterlief 's avonds: Mam, had u dat label al van mijn jasje afgehaald? Nee. Oef, gelukkig! Mw. Avis hartelijk bedankt voor het oplossen van dit labelprobleem!


2 opmerkingen:

  1. Trudy!!! Hij is mooi geworden en gelukkig dat het label nu wel weer op het jasje blijven mag, een theevlek is ook niet alles. Als ik koffie of thee meeneem naar mijn zolder dan zet ik het ook altijd erg ver weg van mijn werk neer, heb 1 keer een vlekje gehad (die er gelukkig zo uitging) maar dat wil ik niet nog eens. Oh, weet niet welke Ottobre bladen jij hebt maar ik weet zeker dat ik nog wel wat heb met een mooi jasje in maat 164, volgens mij past ze dat ook nog wel toch?

    Hopelijk tot morgen, Matthew is ziek dus ik moet het nog even afwachten.

    Groetjes Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Denise,

    Volgens mij moet een 164 nog wel kunnen. Ottobres heb ik wel een aantal, maar echt recente heb ik niet. Ik weet nl. dat jij een abonnement hebt en dat ik die eventueel mag lenen. Ik koop ze dus niet zo gauw, of er moeten heel veel leuke dingen in staan. Ik hoor het wel of je morgen komt.

    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen