woensdag 17 november 2010

Eindelijk af, tweede winterjas

Het heeft helaas allemaal wat langer geduurd dan ik had verwacht. De laatste weken was ik ook druk bezig met het opknappen van de slaapkamers van Filiz en Deniz. Deze zijn nu op het in elkaar zetten van de meubels klaar. Verder toch wel veel gewerkt, dus het kwam er niet echt van. Voor deze jas heb ik dezelfde stof gebruikt als de 1e jas. Nu alleen het Roospatroon 3023 er voor genomen en een grotere maat, nl. 128. De borduurtjes zijn van Tausendschoen.de. Een van mijn persoonlijke favorieten.
De binnenzijde is gevoerd met chintz, dus wind- en waterdicht. Het voorpand en achterpand heb ik nog extra gevoerd met fleece.

De kaartjes voor het volgende uitstapje met Denise(stoffenjunkie) liggen al klaar! Wordt hoogstwaarschijnlijk begin februari. Tot die tijd dus UWYH. Een broek voor mijzelf ligt geknipt. Gelukkig heb ik volgende week 3 dagen vrij. Voor Filiz is het patroon voor een blazer uitgetekend en de stof is ook uitgezocht. Gelukkig heeft ze iets van haar gading in de enorme voorraad weten te vinden.


De plannen daarna zijn een lekkere longsleeve voor Deniz. Zijn voorkeur gaat uit naar lekker kunffelzachte nicky. Verder nog een olifantenkussen. Hij heeft daar ook al meerdere keren omgevraagd. Nu zijn kamer bijna klaar is kan ik de stof daarop aanpassen. Dit jaar geen dure cadeaus met Sinterklaas. Ik maak er een creatieve Sinterklaas van. Alleen zelfgemaakte cadeaus. Nog genoeg te doen de komende weken. OHHHHHHHHH Help.



dinsdag 21 september 2010

De eerste winterjas

De eerste winterjas van dit seizoen is een feit. De tweede van dezelfde stof is ook al geknipt en de borduurtjes zijn ook al klaar. Dit jasje is naar het Jade patroon van Farbenmix in maat 86/92. Het andere jasje wordt een Roos 3023 maat 128. Er moet hier nog flink doorgewerkt worden want op 2 oktober is het Utrechtdag. Aangezien ik nog veel stof heb mag ik niet meer kopen als wat ik heb verbruikt de laatste tijd. Na het andere jasje moet er ook het enige voor mijzelf genaaid worden, want dat ruimt meeeeeeeeeeeeeeters op. LOL. Het eerste is geknipt, een tuniek uit de Knip van februari. Als dat bevalt volgen er nog meer tunieken en broeken
Ondertussen ook nog bezig om voor een stuitende tiener een slaapkamer op te knappen. Verven is inmiddels gedaan en de bedoeling is om deze week nog te gaan behangen. Oh Oh waren er toch maar meer uren op een dag.




Tijd om af te sluiten, huiselijke plicht roept, eten koken, controleren of het schoolwerk af is en vanavond op audientie bij de mentrix van Filiz. Na terugkomst Filiz en Deniz snel in bed werken en gauw aan de slag op zolder. Tieners(Filiz) heeft nogal wat noten op haar zang. Zij wil heel graag een colbertje en ook zo'n Amerikaans College jasje. Het colbertje is te doen, maar het patroon voor een collegejasje is nog even een ander verhaal. Wordt vervolgd..................



donderdag 19 augustus 2010

Weer naar school, bijna dan

Het schiet al weer op. Nog een paar daagjes en ook hier gaan de kinderen weer naar school. Om het schooljaar weer met frisse moed te beginnen, heb ik voor Deniz een nieuwe tas voor school gekocht. Hij had nl. een rugzak en deze was toch wel aan de grote kant voor alleen een beker en een appel. Eigenlijk was hij ook wel versleten wat je kon door de bodem haast de krant lezen Nu was Deniz ook tijdens de vakantie jarig dus werd het een van de cadeau's. Bij de dump een "pukkel" gekocht en deze naar zijn smaak wat opgeleukt. Het label van Korps Mariniers heeft hij een aantal jaren geleden van een Marinier gekregen. Dit label heb ik eerder al op een broek genaaid. Toen de broek te klein was moest het label wel gered worden natuurlijk. Verder wilde Deniz zijn naam er wel op. De naam heb ik op vilt geborduurd en toen met de machine vastgezet. Hij kijkt er al echt naar uit om maandag met deze stoere tas naar school te gaan.

zaterdag 14 augustus 2010

Memoryboard

Ik heb enigszins op mijn donder gehad van Stoffenjunkie, omdat ik nogal wat dingen had liggen die niet afwaren en ook niet afkwamen. Het memoryboard was ik vorig jaar in de zomer mee begonnen. Het ging allemaal goed totdat bleek dat ik zo'n 30 cm lint tekort had. Toch snel lint bijgekocht om het af te maken. Helaas bleek het niet dezelfde kleur te zijn dus belandde het in zijn geheel ergens in de hoek.
Tijdens een bezoek van Stoffenjunkie, die dus bijna struikelde over het board, gezocht in laatjes en mandjes en leuke dingen gevonden om het board af te maken. Mooi opgelost met YWYH. Volgende wat nu af moet is een spijkerbroek van Filiz, zo een met een verlaagd kruis. Moet eerst alles afmaken wat er nog ligt voordat ik aan nieuw dingen mag beginnen. Moet eerlijk zeggen, dat valt niet mee want ik wil nog zoveel maken.

vrijdag 13 augustus 2010

handdoeken voor Juttersmarkt

Had ik toch maar iets minder angst voor de computer. Nu moet ik ook zeggen, stel het ook te lang en te vaak uit en dan kom je er ook niet echt in natuurlijk. Had mij gister voorgenomen dat voordat ik andere dingen zou gaan doen ik eerst deze handdoeken op mijn blog moest plaatsen. De handdoeken heb ik geborduurd als voorbeeld voor de Juttersmarkten. De Juttersmarkt is een wekelijkse braderie waar ik samen met Stoffenjunkie een kraam deel.
De namen die erop geborduurd zijn, zijn de namen van mijn nichtjes. Aan het eind van de markt ga ik ze naar hun versturen.

De borduringen komen van Huups. De handdoeken haal ik bij de Hema omdat ze mooie kleuren hebben en van goede kwaliteit zijn. Het formaat is 60x110.


woensdag 16 juni 2010

Filiz KNVB Toernooi

In oktober 2009 is Filiz begonnen met selectierondes bij de KNVB. Het begon met een aantal keren 4 tegen 4. Na iedere ronde vielen er weer meisjes af. Na de 4 tegen 4 werd het 7 tegen 7. Hieraan deden uiteindelijk nog rond de 40 meisjes aan mee. Om uiteindelijk tot een team van 16 speelsters te komen werd er als laatste ronde 11 tegen 11 gespeeld met 32 meiden. Hiervan bleef dus de helft over voor het KNVB IR NOORD meisjes team onder 12. Filiz was 1 van de 16 geselecteerde speelsters. Op 9 juni jl. werd in Heerhugowaard bij Reigerboys het eindtoernooi gehouden.
Tijdens dit toernooi moest er tegen andere IR teams gespeeld worden. Het was voor Filiz een hele ervaring. Toch iets wat niemand haar meer af kan nemen. Omdat Filiz van 1998 is hoeft zij volgend jaar niet weer een heel traject af te lopen. Zij kan eventueel een uitnodiging krijgen om mee te doen aan de selectieronde voor meisjes onder de 13. Dat wachten we lekker af. Voorlopig even geen zaal- en veldvoetbaltrainingen. Waarschijnlijk in juli begint ze weer met conditietraining bij Watervogels. Misschien ook dit jaar weer met een trainingsweekend in Hoogeveen. Het veldvoetbal duurt wat langer. Daar zal naar verwachting ergens in augustus weer begonnen worden met voetbal. Filiz begint dan bij een nieuwe club dichter bij huis nl. JVC.

woensdag 5 mei 2010

nog een zomerjas

Dankzij een week vrij kan ik deze week aardig opschieten. Dit jasje is ook een Roos 5006 maar dan een maat 128. De binnenzijde is een aquablauw ruitje en de gebloemde buitenstof is van Bizzkids.Op de zakken heb ik een bandje van Farbenmix gebruikt met bijpassend zigzagband.
De borduurtjes die ik gebruikt heb op zowel achterpand als de mouwen zijn van Tinimi.

De volgende kledingstukken worden een spijkerbroek met afgezakt kruis voor Filiz en een jongensjasje mt 92 voor de voorraad. Gister de broek al op maat gemaakt en het jasjespatroon uitgetekend en geknipt. Voorlopig nog genoeg te doen in te weinig tijd.