donderdag 17 februari 2011

Zomerjas Roos 5006 klaar!

De planning loopt aardig op het moment. Het jasje was gistermiddag af. Kon er alleen geen foto's meer van maken omdat Filiz naar Heerhugowaard moest voor KNVB selectiewedstrijd. Tegen de tijd dat ik daar vandaan kom is het al laat en te donker om nog mooie foto's te maken. De buitenzijde is van linnen(UWYH) en voor de binnenzijde heb ik een geruite stof gekocht. Dezez stof is van katoen/polyester. De knopen zijn ook UWYH.
Het jasje is een maat 116. Het volgende wat ik ga maken is een broek voor mijzelf, is al geknipt en half in elkaar. Daarbij komt dan nog een tuniek. Als dat klaar is maak ik weer een jasje. Stof ligt hiervoor ook al klaar en de voering is er ook al bij uitgezocht.




zaterdag 12 februari 2011

Meter Farbenmixstof verdiend!! Joepie

De laatste tijd heb ik weinig dingen afgemaakt. Er kwam wat anders tussendoor of er kwam niks uit mijn handen. Aangezien ik binnenkort jarig ben had Denise (Stoffenjunkie) een aardig cadeautje gepland. Als ik 3 artikelen welke nog niet afwaren op tijd af zou maken voor mijn verjaardag dan krijg ik van haar dus 1 meter van die geweldige Farbenmixstof als cadeau. Dat liet ik mij geen 2 keer zeggen natuurlijk. De broek en de tuniek voor mijzelf waren vorige week klaar. De longsleeve Zoe is nu dan eindelijk klaar. Moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat de longsleeve ook al enige tijd in mijn la lag om af gemaakt te worden. Had wat problemen gehad met de borduurmachine en ik ben dan nogal angstig om er weer achter te gaan zitten. Waar een deadline al niet goed voor is.
Heb mijzelf nu een nieuwe deadline gesteld. Maandag moet ik een Roos 5006 mt 116 af hebben. De buitenjas en de voeringjas zijn alletwee geknipt. Zelf ben ik ook dringend toe aan enige aanvulling in de kledingkast dus vandaar de door mij gestelde deadline. Dinsdag moet ik dan aan een broek voor mijzelf beginnen. Voor het weekeind nog een blouse/tuniek er bij en dan hoop ik volgend weekend of misschien eerder nog een zomerjas te gaan naaien.
Het patroon van deze longsleeve is Zoë van Farbenmix en de borduurtjes zijn van Kunterbuntdesign. De tricot is van Stenzo en is UWYH. Omdat het patroon al geknipt was voeg ik deze nog niet aan mijn gebruikt lijst toe. Nu tijd voor thee met wat lekkers en daarna dus nog even een paar uurtjes op zolder achter de naaimachine. Anders gaat het hopeloos mis met de planning ben ik bang..................

maandag 31 januari 2011

Oilily jasje voor jongens

Het jasje was eerlijk gezegd al lange tijd klaar, alleen was het er nog niet van gekomen om de foto's te plaatsen. Het jasje is gemaakt van rood verpleegsterskatoen. De binnenzijde is gevoerd met Oililykatoen. Het voordeel van verpleegsterskatoen is dat je het ook op hoge temparaturen kunt wassen en dat de kleur mooi blijft, ook na veelvuldig wassen. Als de stof gebruikt wordt voor broeken krijg je geen vale knieën. De maat is een 98/104 en het Patroon komt uit een Ottobre.
Verder heb ik heel veel ideeën die nog op uitvoering wachten. Moet echter van mijzelf eerst mijn eigen broek en shirt afmaken en dan weer iets leuks maken. Kleding voor mijzelf zie ik meer als noodzakelijk kwaad. Maar ja, ook deze stapel stoffen zal op korte termijn flink moeten slinken.




vrijdag 24 december 2010

Fijne Kerstdagen

Namens Filiz, Deniz en mijzelf wens ik iedereen fijne kerstdagen.

maandag 20 december 2010

Blazer voor Filiz

Net voor de kerst op school klaar! Het blazerjasje dat Filiz graag wilde hebben. Filiz heeft uit de grote voorraad stoffen iets van haar gading kunnen vinden. De voering heeft zij er ook zelf bij uitgezocht. Deze moest alleen gekocht worden, dat heb ik niet op voorraad. Knoop is ook UWYH. Het patroon komt uit een knip van ik geloof vorig jaar. Heb hem geleend uit de bieb. Filiz heeft nog niet helemaal mt 34. Het patroon moest daarom hier en daar wat aangepast worden. Als ze nog een blazer wil heb ik al gezegd dat we dan een ander patroon gaan zoeken wat iets makkelijker is aan te passen.
De stof heb ik ooit een keer gekregen, dus al met al een zeer voordelig jasje. Vanaf volgende maand krijgt Filiz kleedgeld. Dat wordt zeer spannend. Ze heeft best wel een prijzige smaak, dus dat wordt keuzes maken. Ik heb haar wel een aanbod gedaan dat als ze iets genaaid wil hebben dat ze dan alleen de stof hoeft te betalen. Nu maar afwachten wanneer ze van dat aanbod gebruik gaat maken. LOL.

Filiz was iets minder blij, dan spreek ik het nog rustig uit, over het uitstekende bijpassende label. Kon eigenlijk echt niet. Het label verbergd een theevlek. Ja, deze theemuts heeft niet opgelet tijdens het naaien. Filiz had toch liever een lichte vlek in haar jasje dan dit label. Gelukkig kreeg ik onverwacht, en waarschijnlijk onbedoeld, steun uit onverwachte hoek. As. vrijdag heeft zij kerstontbijt/-lunch op school. Haar lerares beeldende vorming, Mw. Avis, gaf aan dat er verwacht werd dat ze wat netter op school komen dan normaal. Spijkerbroek was goed, maar dan wel met een jasje. De kleding ook zonder vlekken. Vraag van dochterlief 's avonds: Mam, had u dat label al van mijn jasje afgehaald? Nee. Oef, gelukkig! Mw. Avis hartelijk bedankt voor het oplossen van dit labelprobleem!


woensdag 17 november 2010

Eindelijk af, tweede winterjas

Het heeft helaas allemaal wat langer geduurd dan ik had verwacht. De laatste weken was ik ook druk bezig met het opknappen van de slaapkamers van Filiz en Deniz. Deze zijn nu op het in elkaar zetten van de meubels klaar. Verder toch wel veel gewerkt, dus het kwam er niet echt van. Voor deze jas heb ik dezelfde stof gebruikt als de 1e jas. Nu alleen het Roospatroon 3023 er voor genomen en een grotere maat, nl. 128. De borduurtjes zijn van Tausendschoen.de. Een van mijn persoonlijke favorieten.
De binnenzijde is gevoerd met chintz, dus wind- en waterdicht. Het voorpand en achterpand heb ik nog extra gevoerd met fleece.

De kaartjes voor het volgende uitstapje met Denise(stoffenjunkie) liggen al klaar! Wordt hoogstwaarschijnlijk begin februari. Tot die tijd dus UWYH. Een broek voor mijzelf ligt geknipt. Gelukkig heb ik volgende week 3 dagen vrij. Voor Filiz is het patroon voor een blazer uitgetekend en de stof is ook uitgezocht. Gelukkig heeft ze iets van haar gading in de enorme voorraad weten te vinden.


De plannen daarna zijn een lekkere longsleeve voor Deniz. Zijn voorkeur gaat uit naar lekker kunffelzachte nicky. Verder nog een olifantenkussen. Hij heeft daar ook al meerdere keren omgevraagd. Nu zijn kamer bijna klaar is kan ik de stof daarop aanpassen. Dit jaar geen dure cadeaus met Sinterklaas. Ik maak er een creatieve Sinterklaas van. Alleen zelfgemaakte cadeaus. Nog genoeg te doen de komende weken. OHHHHHHHHH Help.



dinsdag 21 september 2010

De eerste winterjas

De eerste winterjas van dit seizoen is een feit. De tweede van dezelfde stof is ook al geknipt en de borduurtjes zijn ook al klaar. Dit jasje is naar het Jade patroon van Farbenmix in maat 86/92. Het andere jasje wordt een Roos 3023 maat 128. Er moet hier nog flink doorgewerkt worden want op 2 oktober is het Utrechtdag. Aangezien ik nog veel stof heb mag ik niet meer kopen als wat ik heb verbruikt de laatste tijd. Na het andere jasje moet er ook het enige voor mijzelf genaaid worden, want dat ruimt meeeeeeeeeeeeeeters op. LOL. Het eerste is geknipt, een tuniek uit de Knip van februari. Als dat bevalt volgen er nog meer tunieken en broeken
Ondertussen ook nog bezig om voor een stuitende tiener een slaapkamer op te knappen. Verven is inmiddels gedaan en de bedoeling is om deze week nog te gaan behangen. Oh Oh waren er toch maar meer uren op een dag.




Tijd om af te sluiten, huiselijke plicht roept, eten koken, controleren of het schoolwerk af is en vanavond op audientie bij de mentrix van Filiz. Na terugkomst Filiz en Deniz snel in bed werken en gauw aan de slag op zolder. Tieners(Filiz) heeft nogal wat noten op haar zang. Zij wil heel graag een colbertje en ook zo'n Amerikaans College jasje. Het colbertje is te doen, maar het patroon voor een collegejasje is nog even een ander verhaal. Wordt vervolgd..................