woensdag 26 juni 2013
Nog een Tomboy, Another Tomboy
Vorige week zulke leuke stofjes binnen gekregen dat ik er direct mee aan de slag moest. Deze tricot met vosjes is een van de stofjes. Wat kun je blij worden van een doos vol met mooie stofjes. Kan niet wachten met een van de andere stofjes te gaan beginnen. Heb helaas van de stoffen maar een halve meter gekocht, op die manier kon ik van mijn favorieten iets kopen.
************************************************************************************
I have received a box filled with lovely jersey last week. I couldn't put it aside, I had to start using at least one of them. This jersey with fox is one of them. How happy can you get from a box filled with loevely fabric? Unfortunately, I ordered just 50 cm. of each of them. That way I could order some of all my favourites.
zondag 23 juni 2013
Tomboy Skulls mt 110-116, Tomboy skulls sz 5-6 years
Het is weer hoog tijd om wat te plaatsen op mijn blog. Dit shirt, gemaakt naar het patroon van Farbenmix is al weer enige tijd klaar. De skulls komen uit een verrassingspakket van Michas Stoffecke, de rood/oranje gestreepte tricot van de plaatselijke stoffenwinkel en de groen/blauw gestreepte jersey komt van Stoffenjunkie. Het shirt is mt 110-116.
****************************************************************************
It's time to update my blog. This colourful shirt, pattern Tomboy by Farbenmix, was made a while back. The skulls jersey is from a surprise package from Michas Stoffecke, The orange/red striped jersey is from the local store. The blue/green striped jersey I got from Stoffenjunkie. This longsleeve is made for a boy, 5-6 yrs old.
Vanaf as. dinsdag 25 juni beginnen weer de Juttersmarkten. Dit is de wekelijkse braderie die gedurende de gehele vakantieperiode, 10 keer, op dinsdag plaatsvindt. De kraam wordt gedeeld met Stoffenjunkie. De uitdaging wordt om iedere week weer wat nieuwe artikelen op de kraam te hebben. Het zou in elk geval ons UWYH helpen.
***********************************************************************************
From Tuesday June 25th the weekly fair, called "Juttesmarkten", will start again. This fair will be held for 10 weeks during the holiday season. I am sharing the table/place with Stoffenjunkie. We will face the challenge of having every week new items to sell. It would definetely help our UWYH programm
Labels:
boy,
Farbenmix,
jongen,
longsleeve,
Michas Stoffecke,
Skulls,
t-shirt,
Tomboy
dinsdag 11 juni 2013
Antonia shirt meisje, Antonia longsleeve toddler
Nog een Antonia longsleeve in combinatie met Oilily kabouter tricot. Het was de bedoeling om er een wikkel variant van te maken. Helaas was ik niet echt oplettend bezig. Had het verkeerde achterpand geknipt. Omdat het echt om het laatste stuk ging heb ik toch voor een gewone Antonia gekozen. Het shirt is maat 86-92 en is met uitzondering van het boordje UWYH. Het boordje is een UWSH, of in duidelijke woorden: Use What Stoffenjunkie Has.
***********************************************************************************
Here is another longsleeve made with last bits of the Oilily Gnome jersey. It was meant to become another version of the Antonia pattern, but because I wasn't paying enough attention I cut the wrong back. As I don't like to waste any fabric I decided to make a normal Antonia instead. The shirt is a size 86-92, which fits a 1,5-2 year old. All materials used are UWYH, except for the light blue neckband, that's an UWSH, Use What Stoffenjunkie Has.
zondag 5 mei 2013
Oilily Antonia, Longsleeve girl sz 3-4 yrs
Mijn eerste Antonia shirt. Zo langzamerhand ben ik bezig wat gaten te krijgen in mijn tricot voorraad. Niet dat het erg snel gaat, maar het begin is er. Voor dit shirt heb ik de voor- en achterpanden gemaakt van Oilily tricot. Een grotere maat kon er niet meer uit, had nog een stukje van ongeveer 30 cm over. De rest had ik verkocht. Achteraf krijg je natuurlijk altijd spijt. De overige tricot die ik voor dit shirt heb gebruikt komt net als het boordje uit eigen voorraad. Het hele shirtje dus wederom UWYH.
********************************************************************************
My first Antonia shirt by Farbenmix. Very slowly I will get some free space in my fabric stock. It is not going vey quickly, but at least I have started. The front and back from this T-shirt are made from Oilily fabric. It is the last I had. Unfortunately I had sold about 2 meters. Ofcourse you will get regrets later on. All of the other jerseys I have used are out of my stock pile. So the complete shirt is made by UWYH.
dinsdag 30 april 2013
Farbenmix Tomboy meisje Oilily, longsleeve girl Farbenmix Tomboy Oilily
Ik heb veel tricots liggen en om over mijn angst van het verwerken van tricot te komen toch een begin gemaakt. Het voor-en achterpand is tricot van Oilily, de gestreepte tricot komt bij de plaatselijke stoffenwinkel vandaan. De stippentricot komt net als de Oilily tricot uit mijn eigen voorraad. Momenteel heb ik een aankoopstop van stof, ahum. Mag alleen wat kopen om direct te combineren met iets uit eigen voorraad.
********************************************************************************
I have a lot of jersey in stock, but have always been afraid of working with it. Finally I have started to get over this fear and work my way trough it. The frontside as well as the backside is made from Oilily jersey. It is very nice quality. The striped jersey I have bought from a local shop, because it goes very wel with the Oilily jersey. The dotted jersey, as well as the Oilily jersey is coming out of my stock, so will be referred to as UWYH, use what you have. At the moment I am not allowed, ahum, to buy any fabric. Only when I use it directly to combine it with something out of my huge stock. The pattern I have used for this shirt is Tomboy by Farbenmix. The pattern is for both boys and girls.
zondag 17 maart 2013
mouwslabbetjes 68-74
Deze mouwslabbetjes zijn ook gemaakt van een handdoek. Geeft wel een vreselijke rommel door het hele huis als je met badstof bezig bent. Gelukkig is het voor nu weer even klaar. Dit slabbetje is afgewerkt met een rood met wit gestipt biaisbandje.
Dit mooie donkerpaarse mouwslabbetje heb ik afgewerkt met gestreept biaisband. Het biaisband is leuk bont gekleurd en steekt mooi af bij het donkere paars
Dit mooie donkerpaarse mouwslabbetje heb ik afgewerkt met gestreept biaisband. Het biaisband is leuk bont gekleurd en steekt mooi af bij het donkere paars
mouwslabbetjes maat 80-86
Ik heb deze al weer een paar weken geleden gemaakt, maar was niet echt tevreden over de kleur op de foto. Eigenlijk is het een warmere kleur, op de foto helaas wat flets. Deze 4 handdoeken zijn allemaal gemaakt van een handdoek aangezien dat soms goedkoper is dan badstof kopen en de kwaliteit mooier en dikker is dan wat ik hier kan kopen in de winkel.
Dit mouwslabbetje voldoet helemaal aan de mode van deze zomer. Een pastel groen. Doet een beetje denken aan het mintgroen. Afgewerkt met een rood met wit gestipt biaisbandje
Ook deze foto komt qua kleur niet goed uit de verf. De kleur is eigenlijk meer een lime groen. Veel fleuriger en minder flets dus dan wat op de foto te zien is. Afgewerkt met een oranje met wit gestipt biaisbandje.
Ook dit mouwslabbetje doet mee in de kleuren van deze zomer. Ook een pastel maar dan roze. In het echt is de kleur ook minder flets. Afgewerkt met een aquablauw bandje met witte bloemen.
Dit mouwslabbetje voldoet helemaal aan de mode van deze zomer. Een pastel groen. Doet een beetje denken aan het mintgroen. Afgewerkt met een rood met wit gestipt biaisbandje
Ook deze foto komt qua kleur niet goed uit de verf. De kleur is eigenlijk meer een lime groen. Veel fleuriger en minder flets dus dan wat op de foto te zien is. Afgewerkt met een oranje met wit gestipt biaisbandje.
Ook dit mouwslabbetje doet mee in de kleuren van deze zomer. Ook een pastel maar dan roze. In het echt is de kleur ook minder flets. Afgewerkt met een aquablauw bandje met witte bloemen.
Labels:
bib,
geborduurd,
lätzchen,
mouwslab,
slab,
slab met naam
dinsdag 26 februari 2013
Wikkeldeken maat 62
Weer iets van mijn to do list kunnen strepen. Ook deze heeft vanwege privé omstandigheden lang op zich laten wachten om af te maken. Uiteindelijk toch gelukt. Alle nog liggende projecten zijn nu klaar.
Kan nu weer beginnen aan nieuwe projecten, is ook wel iets waar ik mij op verheug. Na lange tijd naar hetzelfde hebben gekeken wordt op een gegeven moment ook saai.
Deze wikkeldoek is gemaakt naar het patroon wat in de Knippie Baby heeft gestaan van winter 2008 geloof ik. Alle stoffen die ik gebruikt heb zijn restanten, dus weer een mooi UWYH- project afgerond. Gister een aantal mouwslabben geknipt, in de grote en de kleine maatjes. Ga aan de slag zodat ik daar wellicht morgen weer wat van kan laten zien.
zaterdag 16 februari 2013
Slab met naam, mouwslab
Van deze mouwslab heb ik er inmiddels al een aantal gemaakt. In verschillende maten en kleuren. Ook al wel eerder een foto gemaakt van een slab met naam. Alleen was dat toen het al schemerig werd dus niet echt een succes. Voor het verzenden van deze mouwslab dus even extra opgelet zodat ik wel een foto kon maken.
Inmiddels liggen er al weer verschillende kleuren badstof en biaisband klaar op verwerkt te worden. Deze keer moeten het slabbetjes worden in de maten 62/68 en 92/98
Inmiddels liggen er al weer verschillende kleuren badstof en biaisband klaar op verwerkt te worden. Deze keer moeten het slabbetjes worden in de maten 62/68 en 92/98
Labels:
bib,
birth,
cadeau,
geboorte,
gepersonaliseerd,
met naam,
mouwslab,
personalized,
present,
slab met naam
donderdag 14 februari 2013
Geborduurde handdoeken met naam
Tijdens de Kerstperiode een aantal handdoeken voorzien van namen. Heb niet van alles goede foto's kunnen maken dus blijft het nu bij deze voorbeelden.
Labels:
borduring,
gepersonaliseerd,
handdoek met naam,
kerst
woensdag 13 februari 2013
Ballonrokje
Het rokje is al enige maanden geleden gemaakt, maar vanwege prive omstandigheden nog niet eerder eraan toegekomen om het hier te laten zien. Van dezelfde stof al eerder een Roos jas 5006 gemaakt.
Van de rest van de stof dit ballonrokje gemaakt. Was nog een heel gepuzzel, omdat ik tijdens het knippen van de jas niet op zat te letten had ik dus wat fout gedaan bij het knippen van de voorpanden.Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. De stof is nu op en het heeft nog een leuk rokje opgeleverd ook. De blauwe stof is een lichtblauw linnen en de voering is een katoenen ruit.
zaterdag 14 april 2012
Geborduurde opdrachten
Eindelijk heb ik weer wat tijd en energie gevonden wat te maken en te plaatsen. Het afgelopen jaar viel niet mee, prive gezien dan, en het gaat nog altijd niet zo als het zou moeten gaan. Om het leven weer wat rooskleuriger te gaan zien heb ik mijzelf voorgenomen het naaien en borduren actiever in mijn planning op te nemen. Wordt rustig van het naaien en het ruimt tevens weer wat lappen op.
Deze badcape is in opdracht gemaakt.
Deze handdoek was ook in opdracht. Had hem al in folie gepakt toen ik erachter kwam dat ik er nog een foto van wilde maken. Een beetje jammer misschien op de foto, maar zal er de volgende keer hopelijk eerder aan denken. Morgen een opdracht maken van een look-a-like Roos 3019 in Hollandse stijl. Met een beetje geluk, morgen weer een berichtje na ruim een jaar blog stilte.
Deze handdoek was ook in opdracht. Had hem al in folie gepakt toen ik erachter kwam dat ik er nog een foto van wilde maken. Een beetje jammer misschien op de foto, maar zal er de volgende keer hopelijk eerder aan denken. Morgen een opdracht maken van een look-a-like Roos 3019 in Hollandse stijl. Met een beetje geluk, morgen weer een berichtje na ruim een jaar blog stilte.
maandag 21 maart 2011
Sneeuwwitje zomerjas Roos 5006
In het kader van de UWYH, nogmaals een Roos 5006 in maat 116. Aangezien er flink geruimd moet worden i.v.m. een verhuizing in juli zullen er nog vele lappen vernaaid moeten worden. De buitenjas is nog niet op, daar heb ik nog een meter van liggen. Heb al wel een ander jassenpatroon gevonden waar ik voor een maat 92 de resterende meter voor kan gebruiken. De gestippelde katoenenvoering is op een klein stukje na wel op. De kleine stukjes ga ik denk ik gebruiken voor andere kleine leuke dingen. Weggooien kan ik nog niet omdat ik er nog wel mogelijkheden voor zie.
De knoopjes zijn ook UWYH. Deze kocht ik in Turkije.
De borduurtjes van Sneeuwwitje en de 7 dwergen zijn van Luzia Pimpinella.
Het volgende project is eigenlijk iets wat ik heb laten liggen. Vond het jasje afmaken veel leuker. Nu dus eerst aan mijn tuniek verder, kan hem eigenlijk zo in elkaar zetten. Een bijpassende broek is op de zoom na ook al klaar. Hopelijk lukt het mij deze 2 dingen donderdag af te hebben om weer fris met iets anders te beginnen.
De knoopjes zijn ook UWYH. Deze kocht ik in Turkije.
De borduurtjes van Sneeuwwitje en de 7 dwergen zijn van Luzia Pimpinella.
Het volgende project is eigenlijk iets wat ik heb laten liggen. Vond het jasje afmaken veel leuker. Nu dus eerst aan mijn tuniek verder, kan hem eigenlijk zo in elkaar zetten. Een bijpassende broek is op de zoom na ook al klaar. Hopelijk lukt het mij deze 2 dingen donderdag af te hebben om weer fris met iets anders te beginnen.zondag 20 maart 2011
verjaardagscadeaus
Deniz zijn juf vierde afgelopen woensdag samen met de andere meesters en juffen hun verjaardagen. Daar hoort natuurlijk een cadeau bij. Aangezien ik mijzelf een UWYH heb opgelegd was het een uitdaging om dat voor elkaar te krijgen. Ook moest het iets zijn wat de juf wel kon gebruiken en wat in de buurt kwam van haar verlanglijstje. Gelukkig had de juf daarop badspullen vermeld staan. Verder weten wij dat ze aan zaalvoetbal doet. Eeen handdoek zou dus prima passen. Deniz heeft zelf de kleur uitgezocht uit het thuis beschikbare assortiment.
Het lettertype en de kleur van de borduring heeft Deniz ook zelf uitgezocht. Uit de voorraad badspullen nog een bijpassende bodylotion gevonden van de Bodyshop om het geheel af te maken. Resultaat: een nuttig cadeau waar de juf nog jaren plezier van heeft. Ze was er erg blij mee en dat vond Deniz natuurlijk fijn om te horen.
Deze week heeft Deniz nog een kinderfeestje. Bij deze klasgenoot was hij op de verjaardagsdag zelf ook geweest en heeft toen een geldbedrag gegeven. Het liefst had Deniz dat weer gedaan, maar dat vond ik niet nodig. Dit keer een aardigheidje, natuurlijk ook UWYH, vond ik voldoende.
Ook hier een handdoek geborduurd met naam. Omdat het voor een jongen is hebben we in overleg besloten een grijze handdoek te nemen en met rood te borduren. Het lettertype hebben we ook aangepast, om het toch een wat stoerdere uitstraling te geven. Uit de voorraad badspullen, nieuw en nog niet eerder gebruikt natuurlijk, hebben we een hair & body wash van David Beckham gepakt en samen met de handdoek leuk ingepakt. Ben zelf erg blij dat het goed gegaan is met het borduren van de namen want dat had ik op deze manier nog niet eerder gedaan. Aldoende leert men zullen we maar zeggen.
Het lettertype en de kleur van de borduring heeft Deniz ook zelf uitgezocht. Uit de voorraad badspullen nog een bijpassende bodylotion gevonden van de Bodyshop om het geheel af te maken. Resultaat: een nuttig cadeau waar de juf nog jaren plezier van heeft. Ze was er erg blij mee en dat vond Deniz natuurlijk fijn om te horen.Deze week heeft Deniz nog een kinderfeestje. Bij deze klasgenoot was hij op de verjaardagsdag zelf ook geweest en heeft toen een geldbedrag gegeven. Het liefst had Deniz dat weer gedaan, maar dat vond ik niet nodig. Dit keer een aardigheidje, natuurlijk ook UWYH, vond ik voldoende.
Ook hier een handdoek geborduurd met naam. Omdat het voor een jongen is hebben we in overleg besloten een grijze handdoek te nemen en met rood te borduren. Het lettertype hebben we ook aangepast, om het toch een wat stoerdere uitstraling te geven. Uit de voorraad badspullen, nieuw en nog niet eerder gebruikt natuurlijk, hebben we een hair & body wash van David Beckham gepakt en samen met de handdoek leuk ingepakt. Ben zelf erg blij dat het goed gegaan is met het borduren van de namen want dat had ik op deze manier nog niet eerder gedaan. Aldoende leert men zullen we maar zeggen.Als het mij lukt morgen de foto's van de nieuwe Roos 5006 jas ook in maat 116
maandag 7 maart 2011
Nieuwe webwinkel: Hippe Bandjes
Direct verliefd was ik bij het zien van deze bandjes. Niet alleen dat, ook erg hebberig. Helaas heb ik mezelf een UWYH opgelegd i.v.m. as. scheiding. Gelukkig was Denise nog jarig en heb ik een verrassingspakket gekocht. Deze hebben wij samen gedeeld. Ik ben redelijk op de hoogte van haar voorraad bandjes. De Farbenmixbandjes herkende ik wel, dus die heb ik voornamelijk zelf gehouden. Van die bandjes was de kans het grootst dat Denise er nog wat van had liggen. De andere bandjes waren dus voor Denise. Haar favoriet uit het verrassingspakket was geloof ik die met de paddestoeltjes.
Om het nog op tijd thuis te krijgen was een beetje moeilijk, maar dankzij de inzet van Marjon is het allemaal goed gekomen en stond ik niet met lege handen bij Denise voor de deur. Had nl. vrijdag ook nog een patroon besteld bij Naaipatronen.nl voor 14.00 uur, maar deze is nog niet gearriveerd.
Nieuwsgierig geworden naar de leuke bandjes, klik hier.
Nog even een waarschuwing, kijken is geheel op eigen risico, voordat je het weet ben je verkocht.
Veel kijkplezier!
Om het nog op tijd thuis te krijgen was een beetje moeilijk, maar dankzij de inzet van Marjon is het allemaal goed gekomen en stond ik niet met lege handen bij Denise voor de deur. Had nl. vrijdag ook nog een patroon besteld bij Naaipatronen.nl voor 14.00 uur, maar deze is nog niet gearriveerd.Nieuwsgierig geworden naar de leuke bandjes, klik hier.
Nog even een waarschuwing, kijken is geheel op eigen risico, voordat je het weet ben je verkocht.
Veel kijkplezier!
donderdag 17 februari 2011
Zomerjas Roos 5006 klaar!
De planning loopt aardig op het moment. Het jasje was gistermiddag af. Kon er alleen geen foto's meer van maken omdat Filiz naar Heerhugowaard moest voor KNVB selectiewedstrijd. Tegen de tijd dat ik daar vandaan kom is het al laat en te donker om nog mooie foto's te maken.
De buitenzijde is van linnen(UWYH) en voor de binnenzijde heb ik een geruite stof gekocht. Dezez stof is van katoen/polyester. De knopen zijn ook UWYH.
De buitenzijde is van linnen(UWYH) en voor de binnenzijde heb ik een geruite stof gekocht. Dezez stof is van katoen/polyester. De knopen zijn ook UWYH.zaterdag 12 februari 2011
Meter Farbenmixstof verdiend!! Joepie
De laatste tijd heb ik weinig dingen afgemaakt. Er kwam wat anders tussendoor of er kwam niks uit mijn handen. Aangezien ik binnenkort jarig ben had Denise (Stoffenjunkie) een aardig cadeautje gepland. Als ik 3 artikelen welke nog niet afwaren op tijd af zou maken voor mijn verjaardag dan krijg ik van haar dus 1 meter van die geweldige Farbenmixstof als cadeau. Dat liet ik mij geen 2 keer zeggen natuurlijk. De broek en de tuniek voor mijzelf waren vorige week klaar. De longsleeve Zoe is nu dan eindelijk klaar.
Moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat de longsleeve ook al enige tijd in mijn la lag om af gemaakt te worden. Had wat problemen gehad met de borduurmachine en ik ben dan nogal angstig om er weer achter te gaan zitten. Waar een deadline al niet goed voor is.
Heb mijzelf nu een nieuwe deadline gesteld. Maandag moet ik een Roos 5006 mt 116 af hebben. De buitenjas en de voeringjas zijn alletwee geknipt. Zelf ben ik ook dringend toe aan enige aanvulling in de kledingkast dus vandaar de door mij gestelde deadline. Dinsdag moet ik dan aan een broek voor mijzelf beginnen. Voor het weekeind nog een blouse/tuniek er bij en dan hoop ik volgend weekend of misschien eerder nog een zomerjas te gaan naaien.
Moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat de longsleeve ook al enige tijd in mijn la lag om af gemaakt te worden. Had wat problemen gehad met de borduurmachine en ik ben dan nogal angstig om er weer achter te gaan zitten. Waar een deadline al niet goed voor is.
Heb mijzelf nu een nieuwe deadline gesteld. Maandag moet ik een Roos 5006 mt 116 af hebben. De buitenjas en de voeringjas zijn alletwee geknipt. Zelf ben ik ook dringend toe aan enige aanvulling in de kledingkast dus vandaar de door mij gestelde deadline. Dinsdag moet ik dan aan een broek voor mijzelf beginnen. Voor het weekeind nog een blouse/tuniek er bij en dan hoop ik volgend weekend of misschien eerder nog een zomerjas te gaan naaien. Het patroon van deze longsleeve is Zoë van Farbenmix en de borduurtjes zijn van Kunterbuntdesign. De tricot is van Stenzo en is UWYH. Omdat het patroon al geknipt was voeg ik deze nog niet aan mijn gebruikt lijst toe. Nu tijd voor thee met wat lekkers en daarna dus nog even een paar uurtjes op zolder achter de naaimachine. Anders gaat het hopeloos mis met de planning ben ik bang..................
maandag 31 januari 2011
Oilily jasje voor jongens
Het jasje was eerlijk gezegd al lange tijd klaar, alleen was het er nog niet van gekomen om de foto's te plaatsen. Het jasje is gemaakt van rood verpleegsterskatoen. De binnenzijde is gevoerd met Oililykatoen. Het voordeel van verpleegsterskatoen is dat je het ook op hoge temparaturen kunt wassen en dat de kleur mooi blijft, ook na veelvuldig wassen. Als de stof gebruikt wordt voor broeken krijg je geen vale knieën.
De maat is een 98/104 en het Patroon komt uit een Ottobre.
De maat is een 98/104 en het Patroon komt uit een Ottobre.vrijdag 24 december 2010
maandag 20 december 2010
Blazer voor Filiz
Net voor de kerst op school klaar! Het blazerjasje dat Filiz graag wilde hebben. Filiz heeft uit de grote voorraad stoffen iets van haar gading kunnen vinden. De voering heeft zij er ook zelf bij uitgezocht. Deze moest alleen gekocht worden, dat heb ik niet op voorraad. Knoop is ook UWYH.
Het patroon komt uit een knip van ik geloof vorig jaar. Heb hem geleend uit de bieb. Filiz heeft nog niet helemaal mt 34. Het patroon moest daarom hier en daar wat aangepast worden. Als ze nog een blazer wil heb ik al gezegd dat we dan een ander patroon gaan zoeken wat iets makkelijker is aan te passen.
De stof heb ik ooit een keer gekregen, dus al met al een zeer voordelig jasje. Vanaf volgende maand krijgt Filiz kleedgeld. Dat wordt zeer spannend. Ze heeft best wel een prijzige smaak, dus dat wordt keuzes maken. Ik heb haar wel een aanbod gedaan dat als ze iets genaaid wil hebben dat ze dan alleen de stof hoeft te betalen. Nu maar afwachten wanneer ze van dat aanbod gebruik gaat maken. LOL.
Filiz was iets minder blij, dan spreek ik het nog rustig uit, over het uitstekende bijpassende label. Kon eigenlijk echt niet. Het label verbergd een theevlek. Ja, deze theemuts heeft niet opgelet tijdens het naaien. Filiz had toch liever een lichte vlek in haar jasje dan dit label. Gelukkig kreeg ik onverwacht, en waarschijnlijk onbedoeld, steun uit onverwachte hoek. As. vrijdag heeft zij kerstontbijt/-lunch op school. Haar lerares beeldende vorming, Mw. Avis, gaf aan dat er verwacht werd dat ze wat netter op school komen dan normaal. Spijkerbroek was goed, maar dan wel met een jasje. De kleding ook zonder vlekken. Vraag van dochterlief 's avonds: Mam, had u dat label al van mijn jasje afgehaald? Nee. Oef, gelukkig! Mw. Avis hartelijk bedankt voor het oplossen van dit labelprobleem!
Het patroon komt uit een knip van ik geloof vorig jaar. Heb hem geleend uit de bieb. Filiz heeft nog niet helemaal mt 34. Het patroon moest daarom hier en daar wat aangepast worden. Als ze nog een blazer wil heb ik al gezegd dat we dan een ander patroon gaan zoeken wat iets makkelijker is aan te passen.
De stof heb ik ooit een keer gekregen, dus al met al een zeer voordelig jasje. Vanaf volgende maand krijgt Filiz kleedgeld. Dat wordt zeer spannend. Ze heeft best wel een prijzige smaak, dus dat wordt keuzes maken. Ik heb haar wel een aanbod gedaan dat als ze iets genaaid wil hebben dat ze dan alleen de stof hoeft te betalen. Nu maar afwachten wanneer ze van dat aanbod gebruik gaat maken. LOL.
Filiz was iets minder blij, dan spreek ik het nog rustig uit, over het uitstekende bijpassende label. Kon eigenlijk echt niet. Het label verbergd een theevlek. Ja, deze theemuts heeft niet opgelet tijdens het naaien. Filiz had toch liever een lichte vlek in haar jasje dan dit label. Gelukkig kreeg ik onverwacht, en waarschijnlijk onbedoeld, steun uit onverwachte hoek. As. vrijdag heeft zij kerstontbijt/-lunch op school. Haar lerares beeldende vorming, Mw. Avis, gaf aan dat er verwacht werd dat ze wat netter op school komen dan normaal. Spijkerbroek was goed, maar dan wel met een jasje. De kleding ook zonder vlekken. Vraag van dochterlief 's avonds: Mam, had u dat label al van mijn jasje afgehaald? Nee. Oef, gelukkig! Mw. Avis hartelijk bedankt voor het oplossen van dit labelprobleem!
Abonneren op:
Posts (Atom)

































